Quinoagröt med äpple- lite väl nyttigt

Jag tänkte att jag skulle testa quinoagröt till frukost. Quinoa har ju en hög halt av protein så det är bra för vegetarianer att käka det. Sagt och gjort; jag har precis ätit det till frukost. Det var helt okej, men lite väl nyttigt för mig känner jag. Jag vill ha frukostar med lite mer... smak......

 

 

Tillagning

  • Koka upp 2.25 dl vatten.
  • Ha i 0.75 dl quinoa och ett äpple skuret i småbitar samt kanel efter smak.
  • Låt koka cirka 15 minuter till dess vattnet kokat bort.
  • Ha i 1.5 matsked linfrön.
  • Servera med mjölk.

 

Som sagt det här är sjukt nyttigt men jag tyckte det var ganska tråkigt. Hade lite svårt att äta upp det överhuvudtaget men smaken är ju som baken.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, det får ju inte vara hur nyttigt som helstskratt

2011-09-13 @ 11:29:12
Postat av: MalinMatilda Allberg

Hej!

Om du testar att istället för vatten koka det i äppeljuice istället för vatten smakar det bättre. Man kan även ha russin i om man nu gillar såna

2012-01-31 @ 10:42:21
URL: http://lyckans-smed.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0