Välkommen till CoolVeggieMat

Hejsan!

Vad roligt att du hittat min blogg. Här kommer en liten introduktion som jag tycker är rätt så viktig.

 

Ovo-lakto-vegetarian

Jag är alltså en ovo-lakto-vegetarian så jag äter ägg- och mjölkprodukter men inte kött eller fisk. Bloggen kommer därför i första hand cirkulera kring recept och måltider som innehåller just mjölk och ägg. Jag älskar ost, nämligen, och ägg tycker jag är praktiska även om jag försöker att inte uppehålla mig för mycket vid vad de faktiskt är- då finns risken att jag inte kan äta dem heller.

 

Bloggens upplägg

Jag lagar mat mer eller mindre varje dag så jag tänkte helt enkelt lägga in bilder och beskrivningar på det jag lagar så kanske andra kan prova samma sak om de känner sig manade. Jag gör lite olika mellanmål ibland också som jag också kommer lägga upp. När jag lagar mat blir det mesta lite på en höft men jag kommer försöka att beskriva tillvägagångssätt och mängd av olika ingredienser. 

 

Varför inte kött- och vad händer då?

Personligen tycker jag helt enkelt inte så mycket om kött. Bara tanken på det kan få mig att tappa aptiten helt. Jag har ingen aning om varför andra väljer att inte äta kött- vissa gör det säkert av moraliska anledningar. Hur som helst; det svåra när man väljer att inte äta kött, oavsett anledning, är såklart att få i sig tillräckligt med protein, och inte för mycket kolhydrater. Men det är en utmaning!

 

Nu kör vi!

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Det här tror jag blir jättebra! Ska bli intressant;)

2011-08-30 @ 08:10:17
Postat av: Anonym

Nu har Du en läsare till..Iaf lite då och då

2011-09-02 @ 18:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0