Röd thaicurry

Jag älskar röd och grön thaicurry! Mm! Problemet har varit att hitta en bra vegetarisk sådan. Sist jag beställde en fick jag bara en massa ärter och majs i den, och det vill jag banne mig inte ha. Så jag bestämde mig för att göra en egen röd thaicurry. Jag hittade inspiration i det här receptet från Jävligt Gott, men jag har ändrat det lite. Och vad gott det blev! Mycket bättre en än restaurangcurry faktiskt.

 

 

Tillagning av Värsta Curryn

  • Hacka grönsakerna du vill ha i bitar. Jag valde lök, blomkål, grön paprika och sockerärter. Sedan hittade jag lite quornbitar i frysen som jag hade i också.
  • Fräs alltihop i en stekpanna och ställ åt sidan.
  • Ha ner lite olja eller margarin i stekpannan och sedan 1.5 matsked röd currypasta till dess det blir lite geggigt.
  • Ha i en burk kokosmjölk och låt koka ihop ett tag.
  • I med grönsakerna, en grönsaksbuljong, lite chilipulver och svartpeppar.
  • Servera med ris.

Klart!


Kommentarer
Postat av: Hela Världen Grön

Det här måste testas!

2012-10-08 @ 11:43:09
URL: http://helavarldengron.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0