Näringsinnehåll

Jag bryr mig ganska lite om näringsinnehållet i maten per se. Det viktigaste för mig är att jag får i mig tillräckligt med protein och kolhydrater; och i fråga om tillräckligt med kolhydrater handlar det snarare om att inte få i sig för mycket av dem. Får jag bara det tror jag att resten kommer med automatiskt eftersom jag äter tillräckligt varierat och mycket grönsaker och frukt så vitaminer och mineraler ska inte vara något problem.

 

Eftersom det är så det är så kommer jag inte orka lägga ut näringsinnehållet på olika rätter för er här. Däremot förstår jag att en del faktiskt bryr sig om det. Så jag har gjort en kompromiss:

När jag kommer ihåg så länkar jag de mest relevanta ingredienserna till Livsmedelsdatabasen på Livsmedelsverkets hemsida.

 

Här har du till exempel näringsinnehållet på trädgårdskrasse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0